My favourite things


Mina favoritsaker. Rent materiellt kör vi nu då. Tricky. Jag gillar mycket av mina prylar. Men några favoriter är väl
- min klocka. En vanlig stålklocka från Guess med vit urtavla och lite maskulin modell, får ofta höra från några i min omgivning från det manliga könet att klockan passar sååå mycket bättre på dem eftersom mina handleder är ganska obefintliga så tar hela urtavlan upp hela handleden. Men, den är MIN och den är pen.

- mitt armband från Childhood foundation. Fick den av min allra bästa vän och eftersom pengarna som hon betalat för detta lilla armband går till välgörande ändamål gör att det känns mycket bra att bära den. Dessutom tycker jag att det är perfekt. En liten färgklick som sitter perfekt brevid min klocka på vänsterarmen och som inte väger någonting. En annan rolig sak är att mina vänner som inte sett det förut eller vet att det är för Childhood ofta frågar om jag gjort det själv / fått det av något barn eller om det står mitt namn. Nope nope nope :)

- mina små örhängen. Jag älskar mina små plupp-örhängen. Jag klarar inte av att ha stora ringar eller hängande saker i öronen, trots att det är fint och att det händer att jag har det till fest ibland så är de små små stenarna/pärlorna/prickarna mina absoluta favoriter. Just nu är det ett par turkos/mint/ljusblåa från Pilgrim som jag köpte för det fantastiska priset 20 kronor som är mina polare i öronen. Mycket pene.

- min kalender i skinn. Sedan jag började gymnasiet så klarar jag inte av att hålla koll på tider, datum och olika saker som händer i livet. Där kommer min kalender in i bilden. Ett måste för att vara med på vad som händer och nu har jag "investerat" i en älskling i skinn efter att ha haft många vanliga i plast och papper. Men nu har jag en riktig, som jag lyckades fynda i en lokal butik som sålde ut alla kalendrar eftersom de skulle sluta sälja dem. Mycket bra pris och mycket fin kvalitet. Bra bra!

- min dator. Ja, vem klarar sig utan en dator dessa dagar? Inte jag. Jag köpte min laptop i början av trean för att kunna skriva mitt projektarbete. Vilket i och för sig var en bra ursäkt för att skaffa en laptop eftersom jag skulle ju skriva sååå mycket i stadsbiblioteket eller när jag var ute och reste och satt på tåg.. Ja, tjena. Men det har varit good. Flyttade ju till Norge, mycket bra att ha en laptop då. Tågresor blir lite snabbare när man har en dator att kika på och så vidare.

- min mobiltelefon. Hur skulle jag annars kunna kommunicera med mina nära och kära back home? Och nej, jag är inte någon skype människa. Telefonen. Ringa, sms:a och så vidare.

- mina halsband efter farmor. Hon bar alltid ett otroligt sött halsband, ett nätt silverhalsband med ett litet hjärta. Otroligt fint. Det använder jag när jag känner mig lite nere och vill piffa till mig på ett diskret sätt. Samma med det enkla halsbandet med en liten sten i. Enkelt, klassiskt och farmor.

- mina väskor. Jag är en bag-o-holic. Alla mina väskor är mina favoriter. Speciellt min bruna skinnväska från Vera. Den är med i vått och torrt och allting får plats i den. Samt min clutch från Paris, Kate and I, svart lack. Fungerar till allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback