la vie en Norvège


Idag var första dagen på Gardermoen Oslo Lufthavn. Klockan tio var det uppstart och satt fint ned och väntade. Likaså gjorde två andra tjejer så nyfiken som jag är så frågade jag om de också skulle jobba här, minsann! Första dagen kunde alltså inte börja bättre, två trevliga svenskor, Linn och Jessica, ska jag börja arbeta med! Livet i Norge känns inte längre så hopplöst! Sedan dess har dagen gått snabbt, kurs efter kurs avklarades och efter flera timmar framför datorn var vi klara. Jag var utsvulten och snudd vimmelkantig. Att läsa samtidigt som man lyssnar på norsk är icke lätt vill jag berätta. Samtidigt som man ska förstå och sedan klara tester på slutet! Det gick i alla fall vägen! När allt var klart tog jag en fika med tjejerna och sedan hoppade jag på bussen till Jessheim kl 17:16 för att hinna med en visning kl 18. Stressigt. Kvart i hoppade jag av på stationen närmast lägenheten där visningen hölls. Dagens rus stod jag för. Ballerinaskor, jeans, skjorta, kavaj OCH en stor tung väska. High five på den! Jag hann och det var till och med två visningar jag var på. En tvåa och trea. Jag ska höra mig för lite och förhoppningsvis satsa på trean :)

När jag kom "hem" var jag så uppe i varv att jag firade med en löptur, tredje dagen här uppe, jag är på väg att komma i form igen. Jag tippar på att norrmännen kallar mig svarta faran när jag svischar förbi i mitt nya fina set. Kanske inte. Vet ni förresten hur backigt det är här i Norgeland? Visste ni också att det räcker att vara 18 år för att få köpa öl och vin här i Norge? Dock inte "brännvin" som de så fint kallar det. Tyvärr kostar det billigaste vinet runt 80-90 NOK så Norgeland får nog inte se så mycket av VinChatrine ändå.. hihi!

Hoppas allt är fint! Ha dé!

Kommentarer
Postat av: fille

när jag anländer ska det minsann drickas vin! kan importera lite åt dig

2010-09-09 @ 13:17:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback