jenta som lekte med ilden


Innan jag började jobba idag var jag som vanligt tidig eftersom bussarna går som de gör. Jag tog min dagliga cappuccino och strosade in i en liten bokhandel som finns i ankomsthallen. Där såg jag några svenska böcker, bland annat Jenta som lekte med ilden och Aldri fucke opp. När jag sedan, åtta timmar senare satt på bussen hem, ganska trött, sliten och sur eftersom jag inte kunde fylla på mitt norska kontantkort. Varför? Jag kan inte smsa med mitt norska nummer än, därmed inte heller fylla på telefonen och eftersom jag inte har pengar på telefonen kunde jag inte heller ringa kundtjänst. Så när jag satt där på bussen och kände hur jävligt allting var mot mig kom jag att tänka på en sak, nämligen Jenta som lekte med ilden. Allting blir såå mycket sötare här på norska, så från att ha varit förtvivlad spreds ett stort leende på mina läppar. Livet är nog inte så pjåkigt här i alla fall :)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback