Askepott og de tre nöttene

Jag vet inte längre vad jag ska skriva i bloggen. Jag har kommit in i rutinerna lite nu och dagarna flyter på riktigt snabbt. Sova, äta, jobba, jogga, duscha, äta, sova, promenera, handla, jobba, äta, sova. Ungefär så. Idag var jag ledig, startade med en timmes powerwalk i solen och kylan, för nu är det kallt här i Norgelandet. Fin utsikt när det är så klarblå himmel som idag. Märkte att Jessica också var ledig så slog två flugor i en smäll, besökte Oslo för fika, shopping samt visning. Trevlig kväll och eftermiddag har jag haft, minsann. Nya tofflor har jag att tassa runt i också. Imorgon är det kvällsjobb, på fredag morgon. Ingen bra kombination, tro mig, 4h sömn rekommenderas inte, men hade inte många tider uppskrivna denna veckan, så passade på att skriva upp mig. På lördag kommer min family upp hit, det gillar jag! Ska nog se till att baka lite muffins tills att de kommer upp hit så de kan få något gott förmiddagsfika efter en lång bilfärd. Oslo står på schemat tror jag och har spanat in ett fräscht bodybutter som jag tror kan få hänga med hem. Några fina tékoppar från Indiska har jag gått och ryckt i också... Ih! Måste också berätta att jag fick ett sådant lyckorus när jag gick mot bussterminalen i Oslo förut, det var så härligt att känna pulsen av alla människor, bilar, lampor, skyltar och allt allt allt när jag gick över bron från tågsentralen. Jag vill bo i Oslo och jag hoppas att jag är ett steg närmare nu :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback