autumn


Hösten är här och löven ligger så vackert på backen. Jag är hemma i Kristinehamn för första gången sedan jag flyttade för drygt 6 veckor sedan. Känns bra och dåligt. Jag är en hemmakär person men jag måste medge att det är svårt att hålla isär på hemma och hemma. Jag åkte hem i tisdags och åker hem igen på söndag. Hem till Norge. För det är ju mitt hem, för tillfället. Jag trivs där, i lilla kollektivet i det stora huset på berget. Det är vackert. Jag har aldrig gillat hösten, tyckt att det varit deprimerande, mörkt och kallt. Nu älskar jag hösten, alla vackra färger, den mysiga kylan och hur otroligt klara stjärnorna blir på natten när det är kallt ute. Så fint. Det är i alla fall mycket fint att vara hemma, hos familjen och mina fina vänner som jag saknat. Måste passa på också att säga att jag saknat alla väldigt mycket. Mycket har hänt samtidigt som allting är som när jag lämnade det. Måste också passa på att tipsa om Marlene Printz naglar, min kusin som startat eget och nu befinner sig på Agaton och gör riktigt fina naglar. Är stolt över henne! Hon är så duktig och jag avundas hennes mod att starta eget, speciellt i denna lilla staden och speciellt när det gäller naglar, mycket vågat och mycket lyckat också visar det sig! Jag vill bli lite mer som henne, lite mer vågad och lite mer spontan. Samma gäller min andra kusin, Felicia, som är oredan själv men som har ett ordningssystem som är av sådan nogrannhet som jag aldrig mött. Jag vill bli lite mer som er. Love love love!


Kommentarer
Postat av: fille

PUSS, snart kommer vi :D

2010-10-17 @ 19:36:59
Postat av: f

baaa, jag är en dålig vän, ringde inte i söndags som typ var sista ring dagen, fan. Satt med näsan i boken till jag började tjuta sen var det kört, då var bara kudden min vän. Men jag har tänkt att jag måste få min rumpa upp till dig snart. Funderar bara på hur det ska gå till, men hur är du hemma över jul? du får väl leddigt? annars kan jag komma upp till dig på julen iaf, så kan vi ha jul middag ihop :) puss

2010-10-18 @ 10:51:10
Postat av: c

hih, ingen fara darling! Förstår, nästan, hur det är ;) Jaaa kom hit kom hit, vore så kul! Ta flyget vet jag ;) Jag ska hem över jul, som det ser ut nu jobbar jag den 23 december, vilket är pyton, men ska försöka komma hem tidigare, vad som är ännu mer pyton är att jag jobbar nyårshelgen. Kommer sitta all by myself som Carrie med nudlar och en film och sova på tolvslaget..

2010-10-18 @ 22:57:40
Postat av: f

nääääää fy, du ska ju med mig till australien! Vetuuuu, på måndag och tisdag har vi tentor och om jag inte klarar någon är jag en TERMIN efter, vilket innebär att jag är körd som en kyckling. så nu måste jag plugga. men jag ska fan klara det.

Tänk om du är grym på jobbet då kan du bli chef, och tjäna storkovan utan att behöva plugga det hade jag viljat göra. Nu vill jag bara åka till stlm med dig och shoooopppa, de skulle va bra om fille vamed också. :D

Eller så flyttar vi hem och äter bullar heladagarna.

Nej vi ska bli bra, pusssss

2010-10-19 @ 10:40:11
Postat av: c

åh fi faaen, ska du till the land down under din skrutt? Jag röstar på att vi flyttar hem, äter bullar tills vi blir bittra och sedan blir vi Mia och Klara generation 2 och så blir det en stor succé av vårt misslyckande ;)

2010-10-19 @ 23:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback