saknar svetten!


Första saken jag ska göra när jag kommer till Oslo: Köpa gymkort och börja träna på riktigt. Löpturer som jag under min första tid i fina grannlandet Norge använde mig av som filosofi och avkoppling från negativa och jobbiga tankar har sakta men säkert börjat avgå till promenader ju kallare det blivit och ju mer jag börjat jobba. När snön nu fallit så har även promenaderna minskat och jag känner mig ganska så mör när jag inte tränar. Motion tar energi, såklart men genererar desto mer efteråt vilket är det bästa jag vet. Efter en dag som börjat kl. 4 när klockan ringer på morgonen och jobb mellan 6-14 samt restid till och från Gardermoen är man tröttare än vad man tror. Lite mat och en halvtimmes andhämtning och sedan löptur så är jag redo för en kväll med andra aktiviteter som går såå mycket lättare efter träningen. Tyvärr har den härliga energin inte fått komma fram på ett tag, vilket, också visar sig på kläder. Och nej, jag sitter inte här och gnäller över huuuur oootroligt tjock jag blivit, men har man som jag tränat några gånger i veckan, inte på elitnivå, men ändå ganska hård träning med spinning, friidrott, löpning, styrketräning, core och massa andra kul saker så är det inte kul att se midjan förändras till mage när man provar en klänning från garderoben. Men vad tusan, lite mindre muskler och lite mera mage, vad gör det när det är så kallt som det är nu? Kanske till och med är användbart? :) Ska dra på mig tightaste klänningen och get used to my new friend, the belly, hihi! För imorgon är det jag som shakar my body like a bellydancer ;) Har förövrigt blivit tokig i Shakiras låtar, så det kommer mina fina vänner få höra imorgon eftersom min playlist är proppad med sköna låtar nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback