My aim in life


Jag trodde att denna höst skulle hjälpa mig att klura ut vad jag vill göra i framtiden, vad jag ska studera och vad jag skall syssla med. Jag trodde att det skulle komma fram av sig själv bara jag gjorde någonting annat än att plugga. Men efter några månader av jobb, jobb, jobb, gossip girl, fika, Oslomys och ännu mera jobb så har jag ännu inte kommit på det. Eller, läkare är väl en dröm som alltid kommer finnas i bakhuvudet, men tyvärr räcker inte mina 20.5 så långt och att göra ett högskoleprov tror jag inte direkt kommer öka mina chanser. Så läkarrocken kommer tyvärr få hänga kvar på kroken för mig. Däremot har jag någonting annat helt klart för mig, en fin fin bild som jag har i huvudet; mitt framtida boende. En trea, en tvåa skulle dock duga fint det med, i gamla stan. Tänk tre meter högt i tak, enorma fönster där man kan hoppa upp och sitta på fönsterbrädet och läsa en bok med en kopp té brevid sig och en kristallkrona i taket med levande ljus och vita fina väggar och sparsam men mysig inredning. Jag ska bo så. Frågan är bara när. Men någonting jag lärt mig är att hårt arbete lönar sig hur bra känns det inte när man kan köpa sig någonting fint man spanat in och veta att man verkligen är värd det. Lite sådana tankar har jag nu, till veckan får nämligen alla ansatta på Gardermoen 20% rabatt på allting i travel value butiken och en butik där de har de vassaste väskorna jag sett och stavas M u l b e r r y. Tyvärr ingen Bayswater, då hade jag inte tvekat utan unnat mig en christmas gift utan dess like, men en Alexa modell mini kanske inte är fel? Eller så nöjer jag mig med lite goda hudkrämer och lite nytt fräscht smink till julen och några julklappar till nära och kära kanske uppskattas? :)

Förövrigt så är jag hemma i Kristinehamn nu igen. Borta bra men hemma bäst. Frågan är bara vilket av hemma och hjemme som är mest hem? K-hamn vs. Oslo.  Tough one. Men snart bor jag i alla fall med världens bästa Johanna på Majorstua i ett rum, som faktiskt är en gammal läcker lägenhet med tre meter i tak och enorma fönster. Nåväl, inte en trea i gamla stan men ett rum på majorstua när jag är 19 år duger bra. At least for now ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback