you would always treat me lika a lady


I tidigare inlägg skrev jag att vi skulle till Göteborg. Vi var där och vad ska jag säga? Det var en lyckad liten dagstripp med mina fina klasskamrater. Som alltid var humöret på topp med de dära och många skratt avverkades. Med frukost i magen från McDonald's och en gul kon rikare fortsatte färden mot Universitetet och Chalmers. Jag kan väl säga så här: Varför gick jag inte på dessa föreläsningar tidigare? Jag vill bli läkare. Elva terminer såg inte alls särskilt skrämmande ut när de visade kursplanen och berättade om upplägget. Yes, hade jag vetat detta tidigare hade det varit en fin morot under mina gymnasiestudier. Trots att jag är mer än nöjd med mina betyg så är det fortfarande inte 22,5, som troligtvis kommer bli det nya 20,0. Tyvärr är det inte mycket att göra för tillfället, försöka jobba på med mitt PA och få ett bra betyg. Högskoleprovet glömde jag anmäla mig till... Surt. Kan ju alltid hoppas på att meritvärdet sjunker rejält till hösten nu när det nya systemet kommer igång ;)

Hur som haver. Göteborg verkar vara en toppenstad och jag gillar verkligen både Chalmers och universitetet då båda ligger väldigt centralt. Men, mina planer inför hösten är fortfarande inte spikade, men Göteborg kan verkligen vara ett potentiellt boende i framtiden!

Imorgon är det skola, nu musik och soffliggande!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback