summertime


Som ni märkt har jag inte varit särskilt aktiv här, fint väder, jobb, vänner, student och midsommarfirande har tagit upp en del av tiden och jag har heller inte känt mig "mogen" för att skriva om studenten eller balen än eftersom det inte är något som jag kunnat smälta! Hur som haver! Här är mina ord på det hela!

Studenten

Det var en nervös tjej som inte kunde sova många timmar natten innan dagen D. När klockan ringde flög jag upp som ett skott och började mina förberedelser och fick några små, fina presenter att använda dagen till ära och biljetter till Mamma Mia i höst. Fantastiskt! Champagnefrukosten avnjöts hemma hos Axel med fina NV3 och massa mousserande bubbel och gott tilltugg. Efter en promenad i regnet landade vi för sista gången på vackra Brogårdsgymnasiet med mingel, mösskrivning, fotografering med mera. När lunchen ätits i matsalen, sista måltiden någonsin i den matsaen, fick vi betygen av vår klassföreståndare Robert och sedan gick, i alla fall jag, med nervösa steg mot slutdestinationen i skolan denna dagen, aulan. Efter sånger, gratulationer, stipendier och mösspåtagning var det dags. Tiden flög fram i korridorerna och till sist var det vår tur, det bästa till sist, och vilken känsla det var när dörrarna öppnades och vi sprang ut och sjöng för full hals. Lycka tror jag det kallas! Helt otroligt! När jag blivit mottagen av släkten ute på skolgården märkte jag att jag skakade. Mina ben skakade, armarna skakade och min röst skakade. En adrenalinkick som hette duga! Studenten! Åhh, flaket var en upplevelse i sig jag såå gärna vill göra om och när jag var hemma för att äta och träffa släkten flög tiden förbi och sedan var det dags för ännu mera flakåkning. Vi pausade hos Olle, Louise, Sterner och Sebastian och på alla ställen var det så fint. Simon sjöng på varje ställe och gråten var nära varje gång. Fina NV3. Kvällen avslutades inne på ett kokande Statt. Galna studenter och dans kan väl sammanfatta det hela! Efterräkan hos Louise var något av det mysigaste jag varit med om, hembakta kakor och Asti förtärdes med mina allra bästa vänner samt min pojkvän. Top notch! Taxi hem och sedan sussade jag som en nybliven student och prinsessa!

Studentbalen

Jag vaknade pigg runt elva snåret och började plocka med det som behövdes denna dagen. Frisörtiden hade jag klockan 14 och jisses vad nöjd jag blev med min frisyr! Sminkade mig själv, smått stressad med en sexårig kusin som sprang runt mig samtidigt som jag försökte sätta på lösfransar, en tålamodstestare. Upphämtad blev jag av min stiliga baldejt Sebastian och Dan, för fotografering på Norrgården och sedan begav vi oss till vår fina bil. Regnet öste för övrigt ned och jag var väl lite smått deppig över detta men när vi hade 10 minuter kvar i bilkön sprack det upp och solen sken nästan på oss när vi entrade röda mattan och gick in till Stadshotellet. Åh. Vad är väl en bal på Stadshotellet? Om inte alldeles, alldeles underbar. En fantastisk avslutning på tre kämpiga, men sjukt roliga år tillsammans med NV3 på Brogårdsgymnasiet.

mer pics kommer anlända inom kort ;)


Kommentarer
Postat av: josephine

du var snyggast på balen helt klart!PÖSS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback