new love in town


Just nu inväntar jag fredagen, ska bli skönt med helg trots att veckan inte varit allt för stressig. Min pappa befinner sig i Sälen med ett gäng kamrater, min mamma jobbar och min bror sitter inne på sitt rum och dunkar musik. När katterna är borta dansar råttorna på bordet. Nej, så farligt är det inte. Vi har lagat middag, homemade mos och fiskpinnar. Mos är en favorit och fiskpinnar var det flera år sedan jag åt, smaskigt hur som helst. Jag tappade upp ett bad till mig själv och upptäckte till min förfasan att vi hade varken badsalt eller badskum. Behöver inhandlas. När jag låg där i badet och försökte reglera temperaturen samtidigt som jag blev allt mer irriterad över att det var alldeles för varmt så kom jag att tänka på katastrofen i Haiti. Där låg jag i mitt badkar, mätt, och reglerade temperaturen med fötterna och hade mage att bli irriterad på att det var för varmt och att jag inte kunde lyxa till min torsdagskväll med badskum. Jag skämdes över mig själv.

 

 


Kommentarer
Postat av: Hannah

haha tack! Jag har lite svårt för andningen, tycks alltid andas under vattnet istället för över ;D

2010-01-21 @ 23:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback