Valentine's day


Idag är en dag som kan tyckas vara väldigt komersiell och onödig och till viss del håller jag med, handeln tjänar säkerligen stora summor på massa krimskrams som säljs inför 14/2. Samtidigt älskar jag denna dag, en dag för att visa uppskattning. Jag diskuterade detta med min pojkvän igår och han tyckte han fick sig en känga om att han inte visar uppskattning, så är dock inte fallet. Jag får och visar uppskattning många, många gånger, vilket är underbart, men jag menar bara att ibland kan det bra att ha en dag då man tänker lite extra på sina nära och kära man har omkring sig. En liten lapp med några fina ord till sin älskade, ett kort till sina föräldrar, en ros till syskon, en hemlagad middag till familjen eller ett nystädat hus. Små, enkla gester är oftast de finaste. Jag själv fick en alldeles underbar frukost på sängen av min pojkvän när jag vaknade, trött efter en natts arbete och ont i halsen. En kopp té med honung,  två havrekakor och två geléhjärtan. Made my day.

Så, visa uppskattning, man får någon att må bra samtidigt som man mår bra själv. Behandla andra så som du själv vill bli behandlad. Enkel karma. Love.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback