the Weekend


Vi hade fixat en perfekt deal. Kunde endast vinna på denna deal, inte förlora ett öre. Vi hade en perfekt lokal, en grym DJ och två supertrevliga Bartenders som arbetade. Det var en helt toppen kväll, om inte alla studenter, som vi ordnade denna festen för, hade dragit igång ett mantra som löd "Neej, vi ska inte till Statt och studentfesten, det är nog inte några som ska dit". Folk visste om att det var en riktigt grym fest anordnad, perfekt lokal, grym DJ osv, men vad gör man? Man går till The Pub. Det är vad jag kallar otacksamhet och riktig men-är-ni-dumma-i-huvudet-pengarna-går-ju-för-fan-till-BALEN!

Jag är en tjej, som liksom många andra i min ålder, känner en stor press. Pressen kommer inte från mina föräldrar eller från någon annan än mig själv. I skolan nöjer jag mig inte med G, nej jag siktar på de högre betygen. Jag vill att allting jag gör ska bli bra. Nej, inte bra, det ska bli riktigt jävla strålande. Så, i fredags, när det gick upp för mig att festen blev ett totalt fiasko, så blev jag riktigt besviken på mig själv. Jag kände ett stort misslyckande. Efter ett samtal med min pojkvän, då jag var väldigt upprörd, fick jag höra de fina orden Det är inte ditt fel, älskling. Jo, det var mitt fel. Mitt stora jävla fel. Allting var mitt fel. Allt. Allt. Allt. M i s s l y c k a n d e. Jag var, vad man skulle kunna kalla, knäckt. Jag ogillar misslyckanden skarpt, speciellt när det är mina egna. Men, efter viss övertalning, så gick det upp ett ljus. Det var inte mitt fel. Vi i balkommittén hade arrangerat en fest, som hade blivit grym om de klipska studenterna i Khamn hade pallrat sig dit. Men, nu visade det sig att The Pub & Mastmagasinet (inget ont om dessa uteställen, de är trevliga), som finns kvar varje helg, var snäppet vassare.

Så, jag är inte bitter, jag är endast lite chockad och besviken, på att människor, och framförallt studenterna i lilla staden Kristinehamn, inte verkar veta så mycket bättre än att detta var en win-win fest som blev ett fiasko.

Nu ska jag dock fortsätta min fantastiska dag här i Halmstad, OS final i hockey visas på TVn och imorgon är det jag som ska låsa in mig i lägenheten för att slutföra ett PA.

Njut av ett efterlängtat lov.


Kommentarer
Postat av: Olivia

Chatrine! vad ledsen jag blir av att läsa detta.. men helt ärligt, vem, VEM klandrar dig? om nu folk vill vara efterblivna idioter och tråkiga som in i helvete så kan de ju vara det, men det blir deras förlust och ni gjorde ert bästa. Hade jag varit hemma LOVAR jag att jag hade dykt upp. All kärlek och cred till Er, ni är grymma. De andra....fruktansvärt ogrymma.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback