Tea Tree Oil


I fredags besökte jag Caroline på frisörhuset samtidigt som Stefan barrades, det var dramatik vill jag lova. En snattare, några samtalsämnen och två hårvårdsprodukter senare spatserade vi därifrån. Jag tokfyndade en glansspray samt en ny conditioner. Det senare doftade ljuvligt, som tuggummit Jenka ungefär och Caroline rekomenderade även märket. Tôppen. Tea Tree Oil Conditioner. Bara namnet gjorde mitt hår 10 gånger fräschare innan användning. Efter tacos och några drinkar visade jag stolt upp fynden för mina vänner. Jättebra för håret det här hörrni, super! Varav min vän Louise kläcker, åhh det är ju tallolja. Tallolja, que? Jag som anser mig ha bra engelska fick dagens överraskning där. Tallträd alltså. Jag som trodde det var té. Typ grönt té. Té, säkert bra för håret liksom. Sedan slog det mig, finns det ens té-träd? Naa? Buskar, ja? Blommor, säkerligen? Men träd?

Nu har jag i alla fall testat den, doftade nog lite åt tallhållet ändå, med en touch av mint. Henna, som var en av ingredienserna, gav mig allergisk reaktion för några år sedan. Jag inväntar spänt resultatet av mitt nya fynd samt eventuella biverkningar...


Kommentarer
Postat av: fille

Jag kommer ha kanonkul om du får en reaktion, då kommer jag med kameran!

2010-08-05 @ 16:29:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback