Just my luck



Min pojkvän och jag bestämde att dagen skulle spenderas i hans stuga. Lunch med greksallad, bröd, physalis samt druvor slank ner lätt som en plätt. Sedan drog jag på mig min blåbärs-plockar-outfit. Löpartights (myggen kommer inte åt benen), långärmad sval tröja (jag svettas inte så mycket och myggen kommer inte åt överkroppen) samt ett par rejäla, men mycket fina och lånade stövlar (för att kunna klaffsa runt i lugn och ro). Med oss hade vi ett par bärplockare, så snabbt gick det att håva in ett par fina bär. Ända tills jag lyckades kraffsa till i ett jordgetingbo. Yes, j o r d g e t i n g. Kände ett stick. Aj. Kände ett till. Aaj. Ytterligare ett. AJJJ! Sedan såg jag att tre till satt fast på mig. Fick SLÅ bort dem. Sedan sprang jag. Fort. En jävel satt kvar ändå. Då kom paniken ikapp mig och så även min pojkvän som fick slå bort den. Resulterade i sjukt många stora, svidande och smärtande bett, huvudvärk och att jag såg lite knepigt. Do not try this at home. Tro mig, ingen trevlig upplevelse.

 

Och Fille, jag vet att du dör av skratt nu.


Kommentarer
Postat av: FIOLLE

HAHAHA DET KAN DU GE DIG FAN PA

2010-08-18 @ 23:15:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback