Desperat hemmafru med blåbär under naglarna


Efter att ha jobbat mig igenom större delen av sommaren börjar det nu klinga av, endast 2 pass kvar och det innebär att jag nu är ledig om dagarna ganska mycket. Som idag till exempel. Jag klarar inte av att ligga och sova halva dagarna, visst, klart det är skönt att sova, men som ni alla vet, if you snooze, you lose. Därför startade jag dagen med en promenad hem från Stefan klockan nio, intog en god frukost och kraschade veckans andra glas, fixade med kläder och sedan var det dags för promenad igen, till mamma på jobbet och till maxi. Därefter försökte jag mig på att göra laxrisotto. Utan vissa ingredienser fixade jag eget recept och resultatet blev sådär. En sväng till stan med min pojkvän, en kaffe, pajbakande och uppätande av blåbärspaj senare så sitter jag här. Klockan är bara halv sex och detta gör mig vansinnig. Jag behöver rutiner. Jag behöver saker att göra om dagarna. Jag behöver, kanske inte skola, men ett jobb. Trots det har jag inte varit ledig mycket i sommar. Jag kan inte komma ner i varv. Därför ska jag unna mig lite manikyr, dvs, skrubba bort blåbärsresterna från naglarna och måla dem i någon käck färg, svart? Som mina tånaglar och mitt sinne förtillfället.

Au revoir!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback