Dagens fundering.


Under min dagliga morgonpromenad som jag gick förut mötte jag en hund med ägare. Notera: Okopplad hund. Jag är inte hundrädd, däremot har jag stor respekt för djur och så även hundar eftersom jag läst om diverse hemskheter i tidningar. Vad är grejen med att inte koppla sin jycke när man är ute och rastar den där det faktiskt finns andra människor som är ute? Självklart ska man få släppa loss sin fyrbenta vän, det är inte det, men jag tycker det är obehagligt att möta en hund som nästan når mig till naveln som får springa runt bäst den vill. När man sedan tittar lite argt eller menande mot både hund och ägare så kommer, som alltid, klassikern:

- Han är så snääääll sååå, han är inte faarlig.

Nej, det tror jag säkert inte. Men då säger jag så här.

- Vad gör ni OM jycken börjar tugga på mitt ben eller rycker loss handen? Vaa? Vaa? VA?

För det har faktiskt hänt. Det har jag läst i tidningen... ;)

Kommentarer
Postat av: fille

Max kan man iallafall kicka iväg som en fotboll


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback