hold your head up high


God kväll!

Har nyligen pratat med min kära kusin som äntligen landat på svensk mark. Fredagsmys är inbokat till imorgon kväll. Har saknat den lilla token riktigt mycket!

Har tränat ikväll, step up och core. Roligt! Tänkte vara döktih och plugga matematik ikväll. Fungerade i 5 minuter. Sitter i klistret. Jag. Förstår. Ingenting. Inte nog med det. Matematik E är en 50 poängskurs. Min matematiklärare Lars hade räknat ut att vi i min klass, NV3, skulle ha 26 lektioner. På. Ett. Halvår. För er icke insatta kan jag berätta att det är väldigt lektioner. Vi har 2 lektioner i veckan à 80 minuter. Det kan jämföras med tidigare års 4 lektioner i veckan à ca 80 minuter. Eller varför inte, TE3, som även dom läser Matematik E. De har 44 lektioner. Och nej, deras lektioner är inte kortare. De är jämlånga med våra.

Men varför är det så, frågade jag då min lärare. Ja, säg det du Chatrine, de tycker att NV-klasserna ska kunna hålla det här tempot.

?!

 

Imorgon är det fredag, innebär två lektioner och en fet håltimme. Där ska det tränas och sedan väntar utflykt med Stefan!

 

Chatrine


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback