with a love song that he made


En torsdag går mot sitt slut. 1 Oktober är det och det har tydligen snöat på sina håll här i Värmeland. Jag vaknade dock med regnsmatter mot mitt fönster och drog en djup suck. Hade lyckats ställa klockan på 8:30 ?! istället för 7:30. He he. Tur att min mamma gal som tuppen på morgonen. KLOCKAN ÄR KVART ÖVER SJUU NUU! Hon är så söt.

I skolan avverkades två lektioner och sedan avverkades tre hus och dess garderober. Spexfoto var det somm gällde. NV3:s tema? ∏ såklart. Allas vår favorit. Jag var pi-rat. He he. Papegoja och rutten tand. Allt för konsten.
Jag gillar att klä ut mig. Mer temafester!

För stunden lyssnar jag på Romeo and Juliet med Dire straits. Vet nog ingen mysigare låt. Kanske för att jag & S brukar lyssna på den i bilen. Jag gillar att åka bil med honom, Romeo & Juliet. Det är mys. En annan sak jag tycker om att göra är att söka på bra låtars texter och att sedan sitta och verkligen analysera och läsa texten. Vilket min pojkvän ofta retar mig för " Har du varit inne på letssingit nu igen och lärt dig texten? " Jaa. Kanske det, men jag gillar det. Det är lite av min hobby. Att kunna låttexter jag gillar. Ordagrant. För några år sedan lärde jag mig We go together som är med i Grease. Alla verser.

When we go out at night
And stars are shinin' bright
Up in the skies above
Or at the high school dance
Where you can find romance
Maybe it might be lo-oh oh oh-oh oh-ove

Ra-ma la-ma la-ma ka ding a da ding de dong
Shoo-bop sha wad-da wad-da yipp-it-y boom de boom
Chang chang chang-it-ty chang shoo-bop
Dip da-dip da-dip doo-wop da doo-bee doo
Boog-e-dy boog-e-dy boog-e-dy boog-ed-y
Shoo-by doo-wop she-bop
Sha-na-na-na-na-na-na-na yip-pit-y boom de boom
Ra-ma la-ma la-ma ka ding-a de ding de dong
Shoo-bop sha wad-da wad-da yipp-it-y boom de boom
Chang chang chang-it-ty chang shoo-bop
Dip da-dip da-dip doo-wop da doo-bee doo
Boog-e-dy boog-e-dy boog-e-dy boog-e-dy
shoo-by doo-wop she-bop
Sha-na-na-na-na-na-na-na yip-pit-ty boom de boom

Ett smakprov. Imorgon är det helg. Mycket plugg väntar men även trevligheter, såklart. Nu ska jag ringa min Romeo.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback