imagine all the people


Nyss drog jag en djup suck, som jag gjort så många gånger förr, eftersom det är jobbigt i skolan nu. Mycket prov, inlämningar och framföranden är på gång och det tär. När jag sedan tänkte efter lite för att analysera vad som är mest akut att göra så slog det mig att, fan vad dum jag är!

Här är jag, har alla möjligheter i världen till att göra precis vad jag vill i framtiden. Jag går ett otroligt brett gymnasieprogram som ger mig många öppna dörrar och jag kan i princip välja och vraka bland universitet, program och yrken. Vilket är toppen, eftersom jag inte har en aning om vad jag vill göra efter gymnasiet. Det tycker jag är jobbigt.

Jag är egentligen riktigt oförskämd. För tänk, jag har ju en möjlighet att göra precis vad jag vill. Det är i princip ingenting som stoppar mig från att göra det jag vill. Det är inte många som har den möjligheten, om man ser till andra länder runt omkring i världen.

Från och med nu ska jag sucka mindre och engagera mig mer i mitt skolarbete, även fast det känns tungt nu, och satsa på min framtid. Trots allt så är det ju inte långt kvar till studenten nu och sedan är det upp till mig vart jag hamnar och vad  jag gör. Hur underbart är inte det, egentligen? :D

Så nu ska jag ägna mig åt att träna på mitt näst sista matteprov under hela gymnasietiden, och som min engelskalärare sa idag, practise makes perfect.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback