hon blev gatubarnens mamma


Atjoo, tror jag har blivit drabbad av svinis ? Kan det vara så illa? Täppt och nyser. Kanske inte svinis, hoppas jag. Bara en lite höstförkylning. Hur som haver. Kom att tänka på en sak Felicia sa i fredags nu när jag lyssnar på Havanna Mamma med Veronica Maggio. Nämligen att vi borde åka iväg, låångt bort och vara volontärer. Oj oj oj tänkte jag då, hur ska detta gå. Sedan när hon förklarade att man inte behöver vara borta ett helt år utan kanske bara någon månad så känns det rimligare och jag tycker det låter som en riktigt bra idé.

Mina tidigare planer för framtiden (nästa höst) har varit att:

- Stänga in mig på mitt rum med SATC, OTH, OC, GG och massa andra härliga serier och bara andas ut efter tre hårda gymnasieår.

- Åka som Au pair till England or the US, vilket jag tycket lät som ett enkelt sätt att komma iväg, samtidigt som mitt tålamod med barn tyvärr inte är det bästa..

- Plugga vidare . . . (!!!) Dock inte det ultimata som det känns nu.

Men nu, någon månad med söta barn i Afrika tillsammans med mina fina vänninor. Ja, vi får se. Men ännu en idé i alla fall.

Kommentarer
Postat av: fredrika

vi kommer få hepatit, aids, malaria. De sprider dig sånt där!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback