so long goodbye


23:50.

Jag skriver min hemtentamen i friskvård, en lördagskväll. Mina 18+ åriga vänninor befinner sig på statt för tillfället. Jag som inte fyllt sitter alltså och pluggar en lördagskväll som denna. Men ja e int bitter. Hade trevligt hos Fredrika på förkalaset och jag vet, min tid kommer. I sommar. När jag är brun. Solbränd och fräsch. Ljumma nätter med härlig doft av sommar. Ja, den som väntar på något gott...

Eftersom jag jobbade idag var jag inte med familjen+ farmor+ Filles family i stugan. De städade ur den. Den är tom. De sa adjö till den. Jag var inte där. Det svider. Min 'farfar', inte biologiska, men han var den bästa av dem alla, hyrde stugan i 38 år. Han dog för 1,5 år sedan. Nu var det alltså dags att gå vidare, byta sida och ge plats för ett nytt kapitel i livet. Svårt för farmor att gå, det är så brant där. Alla minnen med. Jag har spenderat varje sommar där. 17 underbara somrar har det blivit. Jag har haft världens bästa uppväxt och har underbara minnen med mig. Jag kommer sakna det. Jag saknar Karl-Erik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback