ever thine ever mine


Bon soir!

Fredrika traskade precis hemåt. Loppisrunda väntar oss imorgon vilket innebär en tidig kväll. En mysig kväll med min bästaste bäste vän, godis och Sex and The City. Kan det bli bättre?

Det har i alla fall varit underbart att ha några extra dagars ledighet. Mycket bra inför kommande otrevligheter gällande skolan. Men, inte långt kvar och igår slog mig tanken att vi 91:or faktiskt ska börja sista året om några få månader. En ilning gick igenom ryggen. Det var nyss vi skulle börja fyran på KPS, vi från Hacklehem/Strand. Sedan var det ju högstadiet som var en tröskel det med med alla tonårshormoner och så vidare. Vad jag vill komma till är väl att jag & Fredrika har suttit och spanat efter the dress inför kommande studentbal och båda två har väl så gott som funnit vad vi vill ha. Känns bra faktiskt. Nu gäller det bara att hitta någon som är en fena på att sy ;-) Annars slutar det väl med att jag gör den själv. Not. " Ja, Chatrine det kommer sluta med att du ringer mig natten innan balen och tjuter att jag måste komma och hjälpa dig med någonting". Vilket raskt påminner mig om när jag skulle sluta 3an. Hade funnit ett par uuunderbara syrenlila "trekvarts-byxor" från JC. Vilket såklart matchade Freddies outfit. Vi och våra städrockar. Hur som helst. Veckan innan skolavslutningen så tyckte ju min kära mor att jag skulle prova alla kläder och se så allt stod rätt till. Vrång som jag var (är) så sa jag emot, såklart. Jag vet nu bättre, mamma har alltid rätt. Så är det bara. Så där stod jag, någon timme innan vi skulle samlas på Hacklehem. I byxor som var hellånga. Inga trekvart här inte. P A N I K. Vi åkte till farmor, som fick sy upp dom. Jag var helt förskräckt och mamma sa att det inte var någon som skulle märka det lilla.. Det första någon säger till mig när klassen samlades
" Har du sytt upp dom själv?!"

Hm. Ja så var det med det. Nu ska jag slänga mig i sängen med en bok. Som förövrigt måste vara utläst till torsdag, redovisa på engelska. Kan bli lite tight med tiden där... Imorgon är en ny dag. Lördag. Tjuhu!

Au revoir!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha, gillade historen om "trekvartsbyxorna" ;)

2009-06-06 @ 15:53:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback