diss


Jag har blivit väldigt upprörd idag av några saker, mind your own business kanske en del tycker, men nej, nu känner jag för att lägga mig i.

Rökning: Jag tycker det är riktigt motbjudande. Att stå med en giftpinne i munnen är INTE coolt, i alla fall inte enligt mig, nej jag tycker det är coolt med människor som är friska och sunda. Folk som åker vasaloppet, klättrar i berg eller jag vet inte vad. Har en lyckad karriär, har en familj eller massa vänner man blir lycklig av. Några annorlunda intressen eller vad som helst. Men en 13 åring som står utanför skolan, med sina "tuffa, äldre kompisar" och röker ligger faktiskt ganska lågt i mina ögon. Något som jag blir helt bestört över varje gång jag ser det är folk som håller en cigarett i ena handen och drar en barnvagn i andra. Hur elakt och egoistiskt är inte det? Jag menar, ungen har ingen som helst chans att undvika den hemska röken och kommer säkerligen bli rökförgiftad och hela kittet. Jag menar inte att man ska förbjuda rökning, men däremot tycker jag att folk som röker kan ju tänka både en och två gånger innan man röker på allmän plats och framförallt i närheten av sin nyfödda unge.

Fetma: Nu snackar jag inte om "oh nej jag gick upp 2kg under jullovet" eller så, nej jag snackar 250 kilos övervikt och kan inte ens röra sig. Jag kan inte förstå hur man tillåter sig till det. Det är ju livsfarligt. Inte nog med alla hjärt och kärlsjukdomar och hälsan. Hur kul är det egentligen att ligga i en säng varje dag och se sitt barn växa upp utan att kunna vara med och leka? Eller att behöva lyftas med lyftkran och åka på ett flak för att komma ut och "luftas" (såg lite på generation fett). Jag kan inte förstå hur det kan gå så långt, med sin egen kropp. Det är inte som en bil man byter efter några år när den börjar bli skruttig. Nej. Helt otroligt för mig. Kroppen är ju en möjlighet, den är bygd för att man ska använda den och röra sig. Det är hemskt. Sedan förstår jag även om man är sjuk och på så vis blivit överviktig och så vidare, men 250 kg.

Hujedamig. Dags att varva ner lite nu kanske. Har förövrigt varit en bra dag. Trodde dock jag inte skulle få upp ögonen imorse, det gjorde seriöst ont. Men iväg kom jag, i snöstormen! Nu är det fredag imorgon sedan helg. Underbart!

Sov gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback