sjuttonde augusti


Upprop. En timme i skolan. Det är ganska lagomt. Fick reda på diverse nödvändigheter och kikade en snabbis på schemat och kan väl konstatera att än så länge ser det helt okej ut. Har dock ett stort beslut att fatta. 100 poäng franska steg 5 or not. 100 poäng utökad kurs. Jag vill ju egentligen inte läsa mer än vad jag behöver göra. Men ändå, jag har läst franska i 6 år. Varför inte ett till? Det är faktiskt bara 2 lektioner i veckan, några glosor och verb mer att göra. Fast, en heel tisdagseftermiddag. . . Je ne sais pas. Fikade med Louise, Freddie, Ida et Fille på Eje's after school. Deras kaffemaskin hade tydligen blivit stulen?! Så ingen latte pour moi. Men att stjäla en kaffemaskin?!

Något jag vet i alla fall är att jag åker till Kreta om en vecka. Underbart. Sedan har jag en mycket, mycket bra sak på gång. Säger bara; delad glädje är dubbel glädje. Förhoppningsvis.

Au revoir! 

Chatrine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback