she did it again


Ja ni gott folk. En riktigt bra dag börjar gå mot sitt slut, så även ett fint, men ack så kort, sommarlov, det sista också.
Jag ägnade morgonen åt den hemska boken jag nämnde, så nu är den slut och det grämer mig att det inte var någon bättre epilog, tio år senare, för jag ville så gärna att den stackars flickan tillslut skulle friskna till och ha ett fint, normalt liv. Men tyvärr så verkade det vara lång tid kvar för flickan att bearbeta sina minnen, vilket är förståeligt. Skadad. Läs den!

När jag var någorlunda återställd efter den hemska boken tog jag mig en härlig motionsrunda, duschade och fräschade till mina tossingar. Så nu lyser en härlig rosa nyans på fötterna. Romantic från mavala. Mycket bra köp i Halmstad last summer. Fika i skärgården med mamma och mormor stod på tapeten efter det. Mysigt. Tre generationer. Lite roligt det där med generationer!

Hur som helst. Skolan börjar om mindre än en vecka. Har jag ångest? Nej, lite småpanik bara. Tycker på något sätt att det ska bli skönt att komma igång med rutiner och träffa alla härliga classmates. Däremot fasar jag inför schemat. Kommer det vara lika hemskt som förra årets? Höstmörkret ska vi inte tala om heller...

Nu slurpar jag på mitt goda té. Söder té. Funderar på att åka iväg och köpa choklad till min fina som verkar ha migrän. Kraken!

Chatrine

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback