oktober

Första oktober. Ny månad.

Var inte så sugen på att kliva upp ur sängen imorsen, var så varmt och skönt under täcket.
Men, upp kom jag, fysik första lektionen och fick sjukt ont i magen, ska aldrig mer tugga tuggummi, vilken smärta jag har haft hela dagen. Sedan fick vi tillbaka proven på svenskan, en del var rättat, resten visste han inte, hehe. Men en grej jag blev så irriterad på var att alla ,generaliserar, men nästan alla i alla fall klagade på hur han hade lagt upp provet. " Visste ju inte hur mycket vi skulle skriva, vad du ville veta, för lite tid" bla bla bla, herregud, det är ett prov ? Klart man ska skriva allt man vet om han undrar vad tex, decamerone är. Visst, jag missade väldigt mycket på hela provet för jag tänkte att det inte behövdes skrivas, att det var så självklart, men då har jag ju bara mig själv att skylla. Det tyckte inte dom, nej det var bara hans fel. Hmm.. jaja, lite skillnad på ett matte-prov när det bara finns ett rätt och på sv-prov när det finns flera rätta svar.

Jaja, skulle egentligen plugga nu när Stefan har åkt iväg till ishallen, men hamnade här en sväng.
Så ska försöka få ordning på kemin nu, kanske med en stor kopp té ? Vill nog gå ner till kyrkogården en sväng med.. vore skönt med en liten promenad nu. Ja, får se helt enkelt. Senare ska jag och Johanna upp och kolla på matchen och agera kommentatorer, as usual, örnen bara för att nämna något :-)

Have a lovely day

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback