desperat hemmafru

Kände jag mig precis som idag. Solen sken in i mitt rum & jag kollade klockan. 9,00.
Drog på mig kläderna och knatade ner till konsum. Storhandlingen blev : Fil och frysta hallon.
När jag kom tillbaka kröp jag ner och värmde mig lite hos godingen. Sen orkade jag inte ligga och dra mig mer, så påbörjade projektet ciabatta-bakning.

 

Lätt tänkte jag, bara en mix som ska blandas med vatten. Piece of cake. Men gaaah. Skulle jäsa hur länge som helst. Men då var jag smart, gjorde American Pancakes till mina två män i huset.
Riktig hemmafru stil. Ohdelaly. Så först ramlade Mattias ner & fick frukosten serverad, sen sprang jag upp & hämtade Stefan. - Jag kan jag.

Då hade klockan hunnit bli halv tolv. Förstå hur aktiv jag hade varit under förmiddagen, helt otroligt.

Sen så när brödet var klart tog vi oss en promenad till staden & strosade runt. Köpte ingefära på Coop så vi kunde göra smaskiga tét. Goodie!

Sen fick jag ryck igen & bakade muffins. Börjar ju bli läskigt lik... ;-)
hihii

nu inväntar jag steppen, ska bli skönt att ta ut sig ordentligt & efter det ska jag nog ut till strand!

/chatrine

Kommentarer
Postat av: Felicia

du kommer bli en sånn som parfymerar dina barns blöjor

Postat av: c

HAHA, vad säger du ?!:P

2008-02-26 @ 14:24:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback