du ska inte tro det blir sommar!

Åhhh

tänk, när man sitter där i kyrkbänkarna på skolavslutningen, Idas sommarvisa.
Åh, finns det nåt vackrare. vet man. Nu är det på riktigt, nu är det sommar !
Men tänker på i år nu. Slutar nian. Grundskolan. Alla splittras, efter en himla massa år tillsammans med samma gamla personer. Många kommer man säkerligen inte att träffa något mer, en del flyttar, andra går kvar. En del hoppar till och med av skolan och jobbar någonstans.

Men saken är det, jag kommer nog sakna alla så otroligt  mycket mer än vad jag tror just nu.
Finns nog allt mycket hat-kärlek i klassen, till exempel bara. Men ändå, det ska bli så otroligt roligt och spännande att börja om på nytt. Ny skola, nytt folk, nya rutiner. Men känns ändå skrämmande. Men inte på ett dåligt sätt.

Nu känns det nästan som att man vill få ut så mycket som möjligt av de återstående dagarna med klassen,
umgås liksom. För sen, det kommer aldrig bli som förr. Det blir det aldrig!
Men kanske, tack & lov för det. För jag vet, jag har klagat så otrooligt mycket på klassen, speciellt killarna.
Vi förstod, och förstår fortfarande inte varandra, det är ju en sak som är säker, men ändå. Mycket mer än i början.
Man har ju trots allt lärt känna varandra under tre år. Olika mycket beroende på person.

Det har varit tre otroligt galna, roliga, sjuka, kaotiska, irriterade, goa år med er, 9A!

Jag gör så att blommorna blommar
jag gör hela ko hagen grön
och nu så har
sommaren kommit,
för jag har just tagit bort snön.


image69

Kommentarer
Postat av: Fredrika

Jag kmr gråta, jag känner det!

Postat av: Felicia

emiiiiiiiiil, förgrömmade onge!

2007-06-01 @ 16:25:58
URL: http://Felicciaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback