long long time ago

det var det minsann.

Orkar dock inte berätta i detalj nu. Men dagens händelser kan jag skriva om haha. För vilken dag det har varit.

Började 08,30 när min telefon ringde.Igentligen inatt, gick och la mig lite väl sent med tanke på min tidiga uppgång. Ovanligt kallt och stort i sängen med, ingen älskling att mysa med inatt :( Men iallafall. Väckarklockan ringde. Alarm. Men låten är fin, Somewhere only we know med Keane, så helt taskig start var det ju inte iallafall. Men jag åt frukost och fixade till mig hyffsat fort, åt frukost med mamma och sen begav jag mig ut i spöregnet. Var dränkt katt när jag var vid konsum. Villastaden.
Då regnar det illa.

Cykelturen tog aldrig slut kändes det som, jeansen satt helt klistrade och min iPod höll på att drunkna.
Inte det trevligaste jag varit med om ska ni veta..

Men, väl framme där, precis DYNGSUR så står det massa folk där.
Vafan händer tänkte jag, vi öppnar ju inte förrens tolv.
Gick in iallafall. Sen började det. UUUH. Panik! Panik! Panik!
Jag "avlarmade" trodde jag. Var tydligen redan det. Så det blev konstigt, skulle gå in och hämta telefonen.
Då ser jag min gamla slöjdlärare Ann-Mari. VAFAAAAAAAN!

Då var det tydligen ett läger där. Och eftersom att det redan var avlarmat så larmade jag tydligen på,på något sätt.
15 sekunder senare börjar larmet gå. Det är inte lite det tjuter vill jag lova.
Paniken där. Fyfan. Om larmet går kommer ju också securitas. Men dom ringde dock först och kollade läget.
Fick berätta som det var och det var lugnt. Sen så skulle jag "koppla" bort larmet på riktigt, vilket inte fungerade och åter igen gick larmet. Fyfan. Nu började jag nästan skaka med. Inte trevligt. Tur att jag inte var helt själv iallafall.
Securitas ringde igen. Jag berättade som det var igen och dom fick larma av åt mig från kontoret på något sätt.
 
HUH, sen kunde jag börja städa.
Med massa kids i alla salar.
Jippie !

Efter ett tag kom dock Lena. Hurra!
Berättade lilla incidenten och hon förstod. Hade tydligen blivit så för henne med.

Men, eftersom att det regnade idag var det helt lugnt. Inget att göra förutom att äta lakritsglass och kolla i La Redoute katalogen som hon hade med.

Helt plötsligt kommer nån, " Är begravningsfikat klart ?"
WHAT ?!  Nej, inget begravnin... idag inte. Nej.
Men tydligen så JO
vilken miss. Fick alltså duka fort som fan för 25 pers. Landgång var det inte prat om ens, fick bli smörgåsar..
ja. Fyfan stress stress stress...

Kom dock därifrån i tid. Långa färden hem, duscha
sen stan, fixade lite med Pass, lönegrejjs, IDkort osv...

Och nu tänkte jag kika på SATC =)
Inväntar även Felicia..

Have a lovely daaaaaaaaay :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback