I need somebody, HELP !

Sitter här och diggar The Beatles dom är riktigt bra tycker jag.
Pratade om dom på musiken i skolan, Let it be, yesterday, Help och Lucy in the sky är nog favoriterna.
OM ni ville veta alltså  ? ;)

Lucy in the sky får mig att tänka på två saker :

* I lågstadiet när våran fröken berättade om " den första människan från stenåldern " nåt, som forskarna hittade, som de "döpte" till Lucy för att Beatles hade en hit låt som hette så. Sedan fick hela klassen lyssna på låten, gissa om det var många skratt, - aahha, vilken rolig musik typ!
Men nu i efterhand så tycker jag att den är härlig !

* I filmen I am Sam så är det ju någons, (sams ?) favorit låt, han är utvecklingsstörd och får en dotter som han tar hand om, men när hon är sju år, så är hon smartare än sin pappa och då vill myndigheterna (?) ta ifrån dottern från Sam. Otroligt sorglig, men bra film. Mycket sevärd !!

Ja, så var det med den saken !

Missade när Fredrika ringde igår =(
Så ska ringa henne ikväll tänkte jag, woho !

Nu ska jag skala potatis....
finns det något tråkigare ? !

CIAO !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback